hmmm, någon som kan tänka och förstå kluriga förklaringar?

I till exempel glasögon, kameror, kikare och mikroskop används linser. En lins är tillverkad av glas eller plast, och kan vara konvex eller konkav. En konvex lins är tjockast på mitten medan en konkav är tunnast på mitten. En lins har alltid 2 brännpunkter, en på vardera sidan om linsen. Avståndet från linsens mittpunkt till brännpunkten kallas brännvidd.

Asså är jag dum eller dum.
Det som är understruket fattar inte jag ett skit av, gör ni?

Taget av våran fysik bok " spektrum fysik"..

Kommentarer
Postat av: Felicia

shit,jag fattar inte heller!

Men jag hade rätt om brännvidden iaf(a) <333

2008-11-27 @ 20:36:24
URL: http://feliiciias.blogg.se/
Postat av: Jessica Anshagen

Svar: Hehe jasså? :D Tycker pennan är jättebra iaf, dock lite dyrt med 75 kr men men :P

2008-11-27 @ 20:37:29
URL: http://www.jessi.se
Postat av: kerstin

fan vi behövde inte lära oss de där!

2008-11-27 @ 20:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0