A wish for something

Hej! (var glada, för nu blev det ett hej till er!:))

Jag är snart klar med fysiken, har en fråga kvar och den förstår jag inte alls, så jag frågar Sundus (läs:Findus, hihi) imorgon.
Är på lite bättre humör nu, pratade lite med Johanna, så hon förklarade och sedan tog jag ett glas julmust. Så man kan väll inte vara på annat än bra humör? Eller liite ledsen är jag kanske, bara för snön är nästan borta. Men den kommer tillbaka, det gäller ju att se det positiva!:)

Förresten, har ni tänkt på en sak? Jag vet att jag har tagit upp det här förut, men jag kan inte sluta tänka på det.
Snart är det jul, och vi sitter här med våra önskelistor. Vi vill ha en Ipod, dator gud vet allt. Tänk barnen som knappt vet om att jul finns, som inte får vad med om den så mysiga högtid vi firar tillsamans. Lyssna på julmusik, baka pepparkakor och lussebullar, köpa/hugga julgran, åka pulka göra allt det där som är jul och vinter för oss.
Tänk att det faktiskt finns dem som läängtar efter att få äta knäckebröd. Vi äter det kanske inte ens, flr vi har så mycket annat att äta, vi äter oss 4 gånger så mätta ändå, men tänk dem som har sparat i veckor, bara för att äta den där knäckemackan. De kanske blir överlyckliga om de får varsin!
Usch och fy!
Tänk om vi var en av dem, för oss är skolan en plåga, dör dem är skolan en dröm, som kanske aldrig blir sann. Jag tror att vi som har det bra, inte vet hur bra vi har det.
Vi gnäller på en dålig barndom för att vi inte fick den där datorn för 12 000 i julklapp, det ser alltid det positiva i allting. Istället för att klaga över hur hungriga dem är längtar dem till den dan dem får mat, precis som vi längtar efter julafton.

Jag kan bara inte släppa tanken, det hela låter väll helt sjukt, men  när man väl inser hur allt är så fattar man verkligen hur sjukt det är!

Förresten finns det en "jätte hemsk" historia. Men den vågar jag inte ens berätta, så jag vet inte varför jag skrev det här..

Nu ska jag snart sova, håller på att dö, och imorgon ska vi kanske spela in film!:)
Puss och kram, skumbanan!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0